Petter Hanberger, digital strateg på Hello Future, delar med sig av sina lärdomar från startup-företag om hur du gör strategi i verkligheten. Så testar du dina hypoteser i verkligheten för att lära dig och bli bättre.
Strategidokument och planer i all ära, men för att navigera i en snabbföränderlig värld behöver du lära dig att göra strategi. Petter Hanberger kallar det för ”Ship the shit”; Kontinuerligt, snabbt och så resurseffektivt som möjligt testa idéer och hypoteser ute i verkligheten, för att kunna lära och förbättra. I denna föreläsning kommer Petter Hanberger dela med sig av sina lärdomar från svenska och internationella startup-företag samt hur Hello Future jobbar med design- och startupmetodik för att hjälpa traditionella, etablerade organisationer att transformeras till en digital verklighet.
Petter Hanberger är digital strateg på Hello Future, en digital transformationsbyrå med kontor i Skellefteå och Stockholm. De hjälper företag och offentliga organisationer att bygga upp digital kunskap och digitala erbjudanden för att själva kunna ta kontroll över sin egen framtid.
Goto 10 är en arena där individer och organisationer kan dela kunskap, idéer och perspektiv. Detta event speglar arrangörens åsikter och delas inte nödvändigtvis av oss på Goto 10 och Internetstiftelsen. På Goto 10 får idéer och kunskap testas, diskuteras och utvecklas så länge de följer våra riktlinjer.