.FILE 2G 3G 4G 5G

Tidigare seminarium på Goto 10 i Stockholm

Var med när Moodscores lanseras

11 okt 2017, 15:30–16:30 | Arrangör: Moodscores

Eventet har redan varit så det går inte längre att anmäla sig. Kika gärna på våra andra event via menyn ovan.

Sysslar du med marknadsföring och vill hitta bättre sätt att utvärdera effekten av din kommunikation än rent transaktionsbaserade mått? Då är detta ett seminarium för dig! Kom till Goto 10 för lanseringen av Moodscores.

Moodscores, en ny svenskutvecklad tjänst som mäter kommunikationens emotionella styrka. Syftet är att ge reklammakare och reklamköpare ett instrument för att snabbt, enkelt och billigt utvärdera om deras reklam ger rätt emotionella effekter och leder till önskad handling. Tjänsten är baserad på nobelprisvinnande forskning inom området beteendeekonomi.

Nyheten är att det nu går att sätta värden, scores, på de oreflekterade känslor som uppstår i konsumentens möte med marknadskommunikation. Vi har också gjort Moodscores ”demokratisk”, genom att priset per undersökning är pressat till under 500 dollar. Detta för att ge ekonomi för alla köpare eller skapare av reklam, PR, content et cetera att använda tjänsten kontinuerligt.

Goto 10 är en arena där individer och organisationer kan dela kunskap, idéer och perspektiv. Detta event speglar arrangörens åsikter och delas inte nödvändigtvis av oss på Goto 10 och Internetstiftelsen. På Goto 10 får idéer och kunskap testas, diskuteras och utvecklas så länge de följer våra riktlinjer.

  • 11 okt 2017, 15:30–16:30
  • Svenska
  • Arrangör: Moodscores