Trots att influencers funnits många år på marknaden, är det fortfarande många företag som känner sig osäkra och saknar kunskap om hur det fungerar. Det ska vi nu ändra på!
I detta seminarium kommer du att lära dig mer om:
- Vad är influencer marketing?
- Vad finns det för olika typer av influencers?
- För och nackdelar med stora och små influencers
- Varför ska företag använda sig av influencers?
- Olika marknadsstrategier för hur man kan använda influencer marketing
- Hur väljer man rätt influencers till sitt varumärke?
- Vad bör man tänka på om man ska inkludera influencer marketing i sin marknadsföring?
Morgonen inleds med en kunskapsbaserad del som presenteras av Isabelle Frithiof och Tilda Håkansson från Boostified. Därefter tar influencern Hesho Hama Rashid vid och berättar om sitt arbete med främst Instagram och de samarbeten hon har med ett flertal företag. Hesho har över 310 000 följare på sitt Instagram-konto home_byhesho, där hon fokuserar på inredning.
Goto 10 är en arena där individer och organisationer kan dela kunskap, idéer och perspektiv. Detta event speglar arrangörens åsikter och delas inte nödvändigtvis av oss på Goto 10 och Internetstiftelsen. På Goto 10 får idéer och kunskap testas, diskuteras och utvecklas så länge de följer våra riktlinjer.