.FILE 2G 3G 4G 5G

Tidigare presentation på Goto 10 i Linköping

Digital marknadsföring i Kina – Hur når du rätt målgrupp?

15 jun 2023, 13:00–15:00 | Arrangör: Linköping Science Park

Eventet har redan varit så det går inte längre att anmäla sig. Kika gärna på våra andra event via menyn ovan.

Vill du veta mer om Kinas nya digitala landskap och möjligheterna för ditt företag att öka er synlighet? Under detta seminarium ger våra föreläsare från NBH en översikt av det digitala landskapet i Kina och hur man som företag kan arbeta med digitala kanaler för att skapa affärsmöjligheter. Vi får även möta ett företag som berättar om sina erfarenheter och hur man gått till väga för ökad synlighet!

Det digitala landskapet i Kina ser helt annorlunda ut för B2B än på andra marknader. Pandemin har dessutom förändrat mycket och inom B2B i Kina har den digitala omställningen gått mycket fort de sista åren. Detta ställer nu helt nya krav på kunskaper kring rätt marknadsföringskanaler för kommunikation med potentiella kinesiska kunder.

Säljprocessen har blivit mer digital och möjligheterna att hitta nya kunder i Kina via digitala plattformar har ökat. Detta göra att vikten av att synas och kontrollera hur man presenterar sitt företag samt sina produkter & tjänster också ökat och samtidigt blivit svårare. Detta då allt digitalt behöver göras i Kina för Kina.

Under seminariet belyser vi bland annat:

  • WeChat Hur kan företag få tusentals relevanta följare från sin egen industri?
  • Hemsida Hur gör ni företagets hemsida snabb och synlig för er kinesiska målgrupp?
  • Baidu SEM Hur kan man som företag skapa affärsmöjligheter via Kinas största sökmotor?
  • Industriartiklar (PR) Hur kan man få dussintals kinesiska media inom sin industri att skriva om sitt företag?

Om talarna

Jonathan Kullman, grundare och vd på NBH. Jonathan har arbetat de senaste 8 åren med Kina, varav sex år baserad i Shanghai. Han har stor erfarenhet av att hjälpa företag med hur man ska använda sig av digitala kanaler för att utveckla sin närvaro och affär i Kina.

Richard Hårdänge, CCO på NBH. Richard har gedigen erfarenhet med sina över 10 års erfarenhet, både kommersiell och kulturell, av att arbeta mot Kina. Richard är flytande i kinesiska samt har bott fem år i Dalian i Nordöstra Kina.

NBH är Nordens ledande digitala byrå som stödjer bolag med web, social media, kampanjer och lead-generation i Kina.

Kontakt

Fredrik Larsson, Digital Strategist & Communication Manager Linköping Science Park 

fredrik.larsson@linkopingsciencepark.se

+46 (0)72-725 03 73

Goto 10 är en arena där individer och organisationer kan dela kunskap, idéer och perspektiv. Detta event speglar arrangörens åsikter och delas inte nödvändigtvis av oss på Goto 10 och Internetstiftelsen. På Goto 10 får idéer och kunskap testas, diskuteras och utvecklas så länge de följer våra riktlinjer.

Fler event i Linköping