Petter Hanberger, digital strateg på Hello Future, delar med sig av sina lärdomar från startup-företag om hur du gör strategi i verkligheten. Så testar du dina hypoteser i verkligheten för att lära dig och bli bättre.
Strategidokument och planer i all ära, men för att navigera i en snabbföränderlig värld behöver du lära dig att göra strategi. Petter Hanberger kallar det för ”Ship the shit”; Kontinuerligt, snabbt och så resurseffektivt som möjligt testa idéer och hypoteser ute i verkligheten, för att kunna lära och förbättra. I denna föreläsning kommer Petter Hanberger dela med sig av sina lärdomar från svenska och internationella startup-företag samt hur Hello Future jobbar med design- och startupmetodik för att hjälpa traditionella, etablerade organisationer att transformeras till en digital verklighet.
Petter Hanberger är digital strateg på Hello Future, en digital transformationsbyrå med kontor i Skellefteå och Stockholm. De hjälper företag och offentliga organisationer att bygga upp digital kunskap och digitala erbjudanden för att själva kunna ta kontroll över sin egen framtid.