Podden är ett av de mest personliga och dynamiska formaten för kommunikation. Men hur kan företag och organisationer använda den för att verkligen fånga och engagera sin målgrupp?
I den här föreläsningen tar Anders Hofvergård och Helena Frykholm från Byn Kommunikationsbyrå med oss bakom kulisserna i arbetet med TechRide – podcasten vi skapade tillsammans med Linköping Science Park.
Vi delar med oss av hela processen: från briefen och de kreativa valen till hur en självkörande buss förvandlades till poddstudio. Ni får höra om utmaningarna vi stötte på, lösningarna vi hittade och resultaten vi uppnådde – men framför allt om de viktigaste lärdomarna kring storytelling, format, produktion och publikengagemang.
Med TechRide som exempel utforskar vi poddens kraft som kommunikationskanal:
- Hur poddar bygger relationer och stärker varumärken.
- Hur komplexa ämnen kan göras tillgängliga, relevanta och engagerande.
- Hur teknik och formatval kan förstärka upplevelsen och lyfta innehållet.
Föreläsningen bjuder på både inspiration och handfasta tips för kommunikatörer, journalister, marknadsförare, startups och organisationer som vill använda podden som en smart kanal för att nå ut och skapa verkligt engagemang i en brusig medievärld.
Kontakt

Har du frågor kring eventet får du gärna skicka din fråga direkt till arrangören som bäst kan hjälpa dig. Kontaktpersonen för det här eventet är Rosanna Nordrup 📧rosanna.nordrup@bynkommunikation.se
Goto 10 är en arena där individer och organisationer kan dela kunskap, idéer och perspektiv. Detta event speglar arrangörens åsikter och delas inte nödvändigtvis av oss på Goto 10 och Internetstiftelsen. På Goto 10 får idéer och kunskap testas, diskuteras och utvecklas så länge de följer våra riktlinjer.